De carrière van Maan de Steenwinkel kende een vliegende start na haar overwinning bij The Voice of Holland. De zangeres groeide uit tot een van de populairste artiesten van het land en scoorde hit na hit. Toch lijkt haar muzikale koers de laatste tijd een stuk somberder. Waar Maan ooit bekendstond om haar vrolijke popnummers, brengt ze nu donkere, zwaarmoedige muziek uit die niet bij iedereen in de smaak valt.
Minder boekingen, maar geen financiële zorgen
Volgens insiders wordt de zangeres door haar nieuwe muzikale richting minder vaak geboekt. Haar jonge volgers op sociale media zouden zich minder herkennen in de zware thema’s die ze tegenwoordig aansnijdt.
Toch heeft deze terugval in populariteit haar financiële situatie allerminst aangetast. De onderzoeksredactie van weekblad Party dook in de jaarcijfers van haar bedrijven en ontdekte opvallende resultaten.
Vermogen stijgt explosief
Uit de onderzochte cijfers blijkt dat Maan ondanks alle kritiek financieel uitstekend presteert. “De recente kritieken over haar muzikale prestaties weerhouden Maan er niet van om in alle stilte een indrukwekkend vermogen op te bouwen. En daar mag ze zeker zeer trots op zijn,” schrijft het weekblad. De cijfers laten zien dat de zangeres haar zakelijke kant perfect onder controle heeft.

Maan Productions en The Power of Love
Maan beheert twee besloten vennootschappen: Maan Productions en The Power of Love. De financiële resultaten van beide bedrijven zijn ronduit indrukwekkend.
Het eigen vermogen van Maan Productions steeg eind 2023 naar 1.020.634 euro, bijna een verdubbeling ten opzichte van het jaar ervoor, toen het nog 540.000 euro bedroeg. Ook The Power of Love liet een forse groei zien: van 1,6 miljoen euro in 2022 naar 2,2 miljoen euro in 2023.
Multimiljonair in stilte
Samen vertegenwoordigen de twee ondernemingen meer dan 3,2 miljoen euro aan eigen vermogen. Daarmee behoort Maan tot de rijkste zangeressen van Nederland.
“Het contrast kan bijna niet groter zijn,” aldus Party. “Terwijl de media haar muziek afkraken, laat Maan met haar cijfers zien dat ze gewoon aan de top staat. En dat is misschien wel het beste antwoord op alle negativiteit.”

Zakelijk inzicht boven populariteit
De cijfers tonen aan dat Maan haar zakelijke strategie zorgvuldig uitstippelt. Ze weet hoe ze haar merk, muziek en imago economisch kan benutten, zelfs in tijden van kritiek. Ondanks haar duistere muzikale fase bewijst de zangeres dat zakelijk succes niet altijd afhankelijk is van publieke waardering.
Kritiek of kracht?
Of haar artistieke keuze haar publiek definitief zal vervreemden, blijft onduidelijk. Maar één ding staat vast: financieel gezien heeft Maan haar zaken uitstekend op orde. Is haar donkere muziekstijl een tijdelijke fase of juist een teken van artistieke groei?
