Op een doorsnee zaterdagavond is er nauwelijks iets dat de kijker nog echt verrast, maar één programma weet week na week een gesprek op gang te brengen. Het populaire televisieprogramma Make Up Your Mind trekt wederom een groot publiek dat gespannen voor de buis zit.

Op sociale media, met name op X, barst het van de theorieën en suggesties over welke bekende Nederlanders er dit keer verstopt zitten achter de indrukwekkende drag-transformaties. Eén naam in het bijzonder doet veel stof opwaaien: Flores Dolores.
Wie is Flores Dolores?
Als je de reacties op X leest, dan zie je dat het publiek er alles aan doet om achter de identiteit van de flamboyante Flores Dolores te komen. Twee namen keren opvallend vaak terug in de suggesties van kijkers. Een kleinere groep denkt dat het Bas Muijs is, maar de meerderheid lijkt het rotsvast zeker te weten: Dennis Weening. Volgens veel kijkers verraadt vooral zijn neus zijn ware identiteit.
– Tekst gaat verder onder 𝕏 berichten –
Dennis Weening. Beetje houterig en zijn kaaklijn en ietwat spitse kin. #makeupyourmind
— Edith_van_G 🏳 (@Edith_van_G) April 5, 2025
Dit is op zeker de neus van Dennis Weening! Goeie benen. Jammer dat ze hem geen mooie dame hebben gemaakt ipv deze comedy variant. Niet nodig… En wat doet die Robert van Bekhoben daar?! #makeupyourmind
— PdeG (@PdeGdb) April 5, 2025
Absoluut Dennis. Die kaaklijn. De mol in Mexico #makeupyourmind
— Esther van der Wal (@estherwinkel) April 5, 2025
Eén fan schrijft vol overtuiging: “Dit is op zeker de neus van Dennis Weening! Goeie benen. Jammer dat ze hem geen mooie dame hebben gemaakt ipv deze comedy variant. Niet nodig.”
Opvallend daarbij is dat men niet alleen bezig is met de herkenning, maar ook met de manier waarop de drag-queen gestyled is. De opmerking dat het personage volgens sommigen te veel op een komisch typetje lijkt, roept discussie op over de creatieve keuzes van het programma.
Pia Panna Cotta en Marco Schuitmaker
Twee weken geleden ging het publiek ook al los toen Pia Panna Cotta op het podium verscheen. Het publiek en de jury zaten toen ook scherp. De naam Marco Schuitmaker werd toen genoemd, en met reden: het bleek inderdaad de populaire zanger te zijn die zich in glitter en glamour had gehuld.
In eerste instantie stond hij niet direct te popelen om mee te doen aan het programma. Schuitmaker vertelde na afloop openhartig: “Ik wilde hier eigenlijk helemaal niet aan meedoen. Carlo heeft me vaak gevraagd. Uiteindelijk heeft hij me dus zover gekregen om mee te doen.” Ondanks zijn aanvankelijke twijfel veranderde die houding volledig na zijn optreden. Hij noemde het later zelfs een onvergetelijke ervaring: “Toch vond ik het een hele vette ervaring om een keer mee te maken.”
Het publiek maakt het format onweerstaanbaar
Wat dit programma zo uniek maakt, is de actieve rol die jij als kijker speelt. Je wordt niet alleen vermaakt, maar voelt je bijna medejurylid. Het spelelement om bekende gezichten te herkennen onder lagen make-up en glamour maakt het programma onweerstaanbaar.
De mix van mysterie, performance en herkenning spreekt een breed publiek aan. Het is dan ook niet vreemd dat Make Up Your Mind inmiddels is uitgegroeid tot een vast ritueel op de zaterdagavond.