Paul de Leeuw heeft in de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van Alles Voor De Show een aantal emotionele én pijnlijke onthullingen gedaan. In een openhartig gesprek met Thom Goderie vertelt hij hoe hij instortte na een optreden in Oss. Eerder die dag had hij namelijk twee begrafenissen bijgewoond. De emoties die hij had weggestopt kwamen na de show in alle hevigheid naar boven.

Tegenover Thom Goderie legt Paul uit wat er die dag gebeurde. “Ik had op diezelfde dag twee begrafenissen. De vader van een vriend van mij en de vader van een andere vriend van mij,” vertelt hij zichtbaar aangeslagen.
Ondanks die zware dag stond hij ’s avonds gewoon op het podium in Oss. “Ik weet nog dat het spelen goed ging, totdat het gordijn dichtging.” Toen brak hij volledig. Het contrast tussen de persoonlijke rouw en het applaus van het publiek was te groot.
Naast die emotionele ervaring deelt Paul ook een verhaal over een totaal mislukte show in Rotterdam. Hij werd daar geboekt voor een besloten optreden tijdens een chique diner, georganiseerd door een fan uit zijn begintijd.
“Ik moest optreden in Rotterdam voor behangers,” vertelt Paul. “Die eigenaar was een enorme fan van mij uit mijn radiotijd, maar niemand kende me daar nog.” Ondanks de goede bedoelingen liep het al snel uit de hand.
Paul arriveerde op de locatie als zijn alter ego Bob de Rooij. “Ik kreeg daar misschien 300, 400 euro voor,” zegt hij. “Er zaten denk ik 40 mensen heel chic te eten. En ik zeg: ‘Waar zit die lul de behanger!?’” Zijn optreden, inclusief het nummer Hallo, Hallo, viel volledig verkeerd.
“Ik zie die mensen kijken van: ‘Wie is deze mongool?’” Binnen tien minuten werd hij door de organisator vriendelijk verzocht te stoppen. “Je kan er maar beter mee stoppen, Paul,” kreeg hij te horen. Daarna kwam de directeur lachend naar hem toe. “Dit was zo fantastisch.”
In Alles Voor De Show gaat presentator Thom Goderie in gesprek met Nederlandse volkszangers over hun meest bijzondere, pijnlijke of hilarische optredens. Niets blijft onbesproken: gênante momenten, rauwe emoties en hoogte- én dieptepunten van het artiestenbestaan. In de eerste aflevering van dit nieuwe seizoen bijt Paul de Leeuw het spits af met een aantal verhalen die hij jarenlang voor zich hield.
Zo vertelt hij onder meer waarom hij een tijdlang weigerde op te treden in het Chassé Theater in Breda en blikt hij terug op een wel heel vreemde bruiloftsshow. Alles komt voorbij: de harde lessen, de menselijke kant van het vak en hoe een publiek soms net zo onvoorspelbaar kan zijn als het leven zelf.