In de uitzending van Shownieuws gaf showbizzdeskundige Guido den Aantrekker zijn ongezouten mening over de verjaardagsviering van Sylvie. Hij reageerde op een fragment waarin een Duitse verslaggever stelt dat Sylvie gelukkig zou zijn. “Ik moet een beetje lachen als ik die Duitse Bild-verslaggever in ons filmpje hoor zeggen dat Sylvie heel gelukkig is.

Ik denk dat ze doodongelukkig is,” aldus de hoofdredacteur van Story. Volgens hem is Sylvie diep van binnen vooral heel eenzaam. “Heel erg eenzaam. En daar kunnen al die fans die er kennelijk zijn en al die mensen in haar entourage, gewoon personeel dus, niks aan veranderen.”
De scherpe woorden van Den Aantrekker zijn niet nieuw binnen de roddelpers, maar raken wel een gevoelige snaar. Want hoeveel waarde heeft een prachtig verjaardagsfeest als er, volgens hem, sprake is van een lege binnenwereld?
Zoon Damián schittert opnieuw door afwezigheid
Wat bij velen extra opvalt: zoon Damián, inmiddels volwassen en wonend in Denemarken, ontbrak opnieuw op de verjaardag van zijn moeder. Guido den Aantrekker vindt dat opvallend en ook zorgwekkend. “Ik vind het eigenlijk een beetje zielig als ik dan zie dat Damián, haar enige kind, er ook nu weer niet bij is.
Hij is opgegroeid bij zijn vader Rafael in Denemarken, die met Estavana een solide relatie heeft. Je ziet dan ook aan de foto’s waar ze op staan dat dat gezinsleven voor hem daar heeft plaatsgevonden.”
Volgens Guido kunnen mensen Sylvie bewonderen om haar carrière en uitstraling, maar laat haar privéleven vooral leegte zien. “We kunnen allemaal wel zeggen dat Sylvie het fantastisch gedaan heeft, maar om nou te zeggen dat ze in Hamburg een heel rijk en vol leven heeft… Ik geloof er niks van.”
‘Als je aan 140 mannen niet blijft plakken…’
Den Aantrekker ziet ook een patroon in Sylvie’s liefdesleven, waarin relaties zelden lang standhouden. Volgens hem draait alles in haar leven om haarzelf. “Dat is een keuze, dat moet ze ook helemaal zelf weten, maar je ziet nu ook met al die mannen… Als je aan 140 mannen niet blijft plakken, dan is er één gemene deler in het verhaal en dat is toch Sylvie Meis.”
Zijn kritiek is fel, maar raakt aan een breder beeld dat media de afgelopen jaren van Meis hebben geschetst. Hoewel ze vaak straalt op beeld, lijken stabiele relaties en duurzame verbindingen ver weg.
– Tekst gaat verder onder 𝕏 berichten –
Verjaardagsbeelden leiden ook tot satire bij Vandaag Inside
De beelden van Sylvie’s verjaardag kwamen ook aan bod in de talkshow Vandaag Inside, waar de heren hun typische, satirische commentaar gaven. Johan Derksen beet de spits af met een opmerking over haar uiterlijk én verleden. “Ze ziet er strak uit, ja. Maar goed, als je in Europa woont en je googelt haar, dan zie je 35 liefhebbers die je voor zijn geweest. En als je een paar centen hebt, denk je: doe die maar niet. Kansloos.”
René van der Gijp kon een lach niet onderdrukken en deed er luchtig over. “35? Dat valt toch ook wel weer mee. Ja, kom op!” De toon was cynisch en spottend, maar raakt aan het beeld dat velen van Meis hebben: beeldschoon en succesvol, maar tegelijk ook omgeven door schandalen en geruchten.
‘Ik herken mezelf in haar kracht’
Ondanks alle kritiek blijft Sylvie zichzelf opnieuw uitvinden. Voor een recente campagne liet ze zich transformeren tot Marlène Dietrich, de Duits-Amerikaanse actrice en feministisch icoon uit de vorige eeuw. Dietrich overleed in 1992, maar haar boodschap over vrouwelijke kracht en zelfstandigheid leeft voort. Sylvie vertelde dat ze zich verwant voelt met de boodschap van Dietrich. In interviews benadrukte ze dat ze kracht, onafhankelijkheid en zelfvertrouwen uitstraalt—waarden die Dietrich destijds ook uitdroeg.
Door zichzelf op die manier te presenteren, probeert Sylvie wellicht haar persoonlijke verhaal opnieuw te kaderen. Niet als iemand die relaties niet volhoudt, maar als een vrouw die haar eigen pad kiest en daar ook de offers van accepteert.
5000 euro voor een hospice
Naast haar glamour en optredens in de media, toont Sylvie ook haar maatschappelijke betrokkenheid. Zo haalde ze onlangs 5000 euro op voor een kinder- en jeugdhospice. “Ik ben ontzettend trots dat we dit bedrag gezamenlijk hebben opgehaald om zo’n belangrijke organisatie te ondersteunen die hard hulp nodig heeft. Iedereen die deel uitmaakte van deze actie enorm bedankt!”, aldus Sylvie.
De actie laat zien dat ze meer is dan een gezicht op een scherm. Ze probeert ook haar bekendheid in te zetten voor goede doelen, al wordt dat niet altijd breed uitgemeten in de media.