Gordon, bekend van zowel zijn tv-carrière als zijn ondernemerschap, heeft door de jaren heen veel kritiek gekregen. Zijn scherpe tong en neiging tot het aangaan van conflicten met andere bekende Nederlanders hebben hem regelmatig in opspraak gebracht.
Desondanks blijft hij succesvol in de horeca. Zijn restaurants, waaronder Blushing en The Burger Room in Amsterdam, trekken al jaren veel bezoekers. De pas heropende vestiging van Blushing in Blaricum doet het zelfs zo goed dat de zaak sinds kort ook ’s avonds geopend is.
Het succes van Blushing werd echter recent op de proef gesteld door een negatieve recensie van Rens Muller, redactiechef van De Gooi- en Eemlander. In zijn artikel, getiteld “Gordons Blushing is een prima plek voor koffie.
Dineren is een ander verhaal”, uitte Muller stevige kritiek op de nieuwe dinerkaart van de Blaricumse vestiging. Vooral de rauwe zalm die werd geserveerd, kon op weinig waardering rekenen. Zijn oordeel over de dinerervaring was allesbehalve mals en dit bleef niet onopgemerkt.
RTL Boulevard pakte de recensie op en opende hun uitzending met dit nieuws, wat de kritiek alleen maar vergrootte. Het leek een nieuwe klap voor Gordon, die in het verleden bekendstond om zijn felle reacties op dergelijke berichten. Toch koos hij dit keer voor een verrassend andere aanpak.
In plaats van in de aanval te gaan, plaatste Gordon een humoristische video op Instagram waarin hij zijn restaurant Blushing toonde. Hij bedankte RTL Boulevard sarcastisch voor de negatieve recensie en liet hiermee zien dat hij de kritiek met een knipoog kon nemen.
Deze sportieve reactie van Gordon viel bij veel mensen in de smaak. Hoewel hij in de media vaak onder vuur ligt en zijn relaties met andere bekende Nederlanders regelmatig onder druk staan, toont hij als ondernemer een grote veerkracht.
Zijn restaurant blijft onverminderd populair, ondanks de negatieve publiciteit. Blushing in Blaricum krijgt op Google bijvoorbeeld nog steeds een waardering van 4,2 sterren, een teken dat de meeste gasten tevreden zijn over hun ervaring.
De recensie van Muller en de aandacht die RTL Boulevard eraan gaf, leken aanvankelijk een serieuze bedreiging te vormen voor Gordons horeca-imago.
Toch blijkt het succes van Blushing niet afhankelijk van één negatieve beoordeling. Integendeel, de drukte in zijn zaken en de positieve reacties van gasten tonen aan dat de horecaformule van Gordon nog steeds aanslaat.
Wat deze situatie ook aantoont, is dat Gordon ondanks zijn soms controversiële imago, weet hoe hij een succesvolle onderneming moet runnen. Zijn zaken blijven goed draaien, zelfs wanneer de kritiek hoog oploopt.
Dit bevestigt Gordons sterke positie als ondernemer, iemand die niet snel uit het veld te slaan is. De media-aandacht en negatieve recensies lijken zelfs eerder een versterkend effect te hebben gehad op zijn horeca-imperium.
Daarnaast gaat hij uitbreiden naar het buitenland (zie video)
Ondanks de kritiek en de soms moeizame relaties met andere bekende Nederlanders, blijft Gordon zich onderscheiden in de horeca. Zijn veerkracht, gecombineerd met zijn ondernemerschap, zorgt ervoor dat zijn zaken populair blijven.
Of het nu gaat om Blushing of zijn andere horecazaken, het is duidelijk dat Gordon een blijvende indruk maakt in de wereld van de Nederlandse horeca.